Стратегія школи
Стратегія розвитку Дмитровичівської початкової школи
Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області
на 2021 – 2026 н. р.
Адреса закладу: 81150, с. Дмитровичі, вул. Шкільна, 1, Львівського району, Львівської області.
«Велике слово – ШКОЛА! Це скарб найкращий кожного народу, це ключ золотий, що розмикає пута несвідомості…»
Софія Русова
Наша школа – це заклад освіти, який створює умови для інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примножує її культуру, духовність, задовільняє пізнавальні інтереси.
План стратегічного розвитку
спрямований на
виконання:
- Конституції України;
- Законів України:
«Про освіту», « Про загальну середню освіту»;
- Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя України»
- Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017року № 903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «НУШ»
- Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 року № 87 « Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (застосовується з 1.09.2018 р. для учнів які навчаються за програмами 12-річної повної загальної середньої освіти)
- Наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2018 року № 283 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору НУШ»;
- -Концепції НУШ
- Національної Програми "Діти України”;
- Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти;
- Конвенції про права дитини;
створення:
- належних умов для розвитку доступної та якісної системи освіти школярів;
- умов рівного доступу до освіти;
- гуманних відносин в освітньому закладі;
- сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів;
- належних умов для соціально-психологічного захисту учасників навчально-виховного процесу;
- необхідної матеріально-технічної бази.
Наша мета
Освіту в закладі зосередити на дитині, підтримувати і розвивати потенціал кожного учня, створити таке середовище у школі, яке б плекало творчу особистість, створювало умови для повноцінного розвитку дитини. Створити умови, які допоможуть дитині, яка починає свій освітній шлях, повірити в те, що навчання може і повинно бути для нього успішним, цікавим та привабливим. Виконання цього завдання стане можливим тільки тоді, коли вдасться сформувати позитивне, радісне відношення дитини до:
- шкільної будівлі в цілому (оформлення, комфорт, організація навчального, ігрового та побутового простору);
- приміщення свого класу (унікальна, комфортна естетика й стиль);
- працюючих у школі дорослих (професійно-особистісні якості, стиль поведінки, спілкування та зовнішній вигляд);
- однокласників та інших учнів початкової школи (безконфліктність взаємовідносин, розвиток шкільного та позашкільного спілкування та дружніх зв’язків);
- змісту навчальної діяльності (доступність, розвиваючий характер, глибина в поєднанні з яскравим представленням матеріалу, різноманітність);
- власних результатів навчальної та позашкільної діяльності, які дає школа (різнобічність системи оцінки знань, орієнтація на успіх, розвиток позитивної самооцінки, допомога в пошуку радісних почуттів від самого перебування в школі та процесу навчання в ній).
Виконати ці завдання можна, якщо в освітньому процесі міститься:
- опора на властиву дитині цікавість та розвиток її засобами пізнавальної діяльності;
- використання гри як одного з найбільш привабливих для молодшого школяра виду Діяльності в навчальному процесі та позашкільних заняттях;
- спілкування з друзями – однокласниками, цікавими педагогами-дорослими, старшокласниками-асистентами вчителів;
- успішна взаємодія вчителів з батьками;
- рання діагностика й профілактика навчальних та поведінкових відхилень у молодших школярів;
- виявлення та індивідуальний супровід обдарованих дітей;
- створення в душі дитини образу «затишної та доброї школи»;
- зниження й компенсація навчальних труднощів і стресів.
Стратегічний план розвитку школи
на 5 років включає:
- Освітню складову
- Виховну складову.
- Методичну складову.
- Матеріально-технічну складову.
Основоположні принципи:
Робота школи базується на принципах гуманізму, демократизму, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією та культурою.
Головні завдання :
- Підвищення якості освіти, розширення сфери додаткової освіти.
- Зростання творчої активності педагогів, поширення інноваційних технологій
- Підвищення престижу закладу в контексті освіти
- Підвищення якості знань учнів.
Освітня складова
Утвердження інноваційного навчання, націленого на:
- здобування нових знань та вмінь за новим змістом освіти, який заснований на формуванні компентентностей , потрібних для успішної самореалізації в суспільстві;
- орієнтацію на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;
- створення сучасного освітнього середовища в закладі, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для успішного навчання учнів;
- формування особистості, здатної вносити інноваційні зміни в існуючу культуру і середовище, успішно розв’язувати проблемні ситуації;
- спонукання учнів до ініціативності, творчого підходу та активної позиції у всіх видах діяльності;
Виховна складова
- Формування учня як активного, свідомого, творчого суб’єкта навчально-виховного процесу.
- Виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам'яток.
- Виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності, патріотизму через традиційні та інноваційні технології у навчально-виховному процесі.
- Залучення учнів до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров'я.
- Затвердження культури здорового способу життя.
Методична складова
- Запровадження компетентнісно-орієнтованих методик, технологій навчання та оцінювання результатів навчання;
- Створення інформаційно-освітнього середовища, яке враховує пізнавальні особливості учнів та їхні здібності, їх інтереси й освітні потреби;
- Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання;
- Стимулювання педагогів до особистого і професійного зростання;
- Вивчення якості забезпечення освітнього процесу педагогічними кадрами, готових до роботи в нових умовах;
- Створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів;
- Створення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності та впровадження інноваційного досвіду роботи.
Матеріально- технічна складова
Рік |
Заплановані роботи |
2021 – 2022 р. |
Облаштування цокольної частину фасаду. Заміна дверей до вбиральні. |
2022- 2023 р. |
Облаштування входу в приміщення школи. Встановлення бруківки на подвір'ї школи. |
2023-2024 р. |
Заміна електричного освітлення. |
2024-2025 р. |
Капітальний ремонт у класах. |
2025-2026 р. |
Облаштування дитячого майданчику. |
Очікувані результати:
Наша школа повинна формувати базові знання, уміння та навички .
Розвивати пізнавальну мотивацію учня та комунікативні компетенції, тобто навички культури спілкування та самопізнання.
Призначення нашої школи полягає у становленні життєвих навичок особистості учня. Стратегічним напрямком розвитку є створення таких умов, за якими у кожного учня створюється установка, яку можна сформулювати в словах: "Я люблю свою школу", і розвивається відповідна система цінностей та мотивів участі в щоденному шкільному житті.